رمضان

فصل عشق و عاشقی با خدا

فصل عشق و عاشقی با خدا

رمضان

به نام خدا
سال 61 هجری شمسی عملیاتی اتفاق افتاد به نام رمضان
همچون سال 61 هجری قمری تشنگی حرف اول را می زد.
اکثر شهدای این عملیات مانند مادرشان حضرت زهرا گمنام باقی ماندند.
به یاد شهدای مظلوم عملیات رمضان که در ماه خدا با خدا عشق بازی کردند


شهید رمضان: «احمدرضا پزشکی»
خدایا مرا از تمام وابستگی ها جز وابستگی به خودت و از تمام عشقها جز عشق به خودت رهایم ساز .

بایگانی
آخرین مطالب

شائبه پس از فتح بزرگ!

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵ ب.ظ

چرا پس از فتح خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد و جنگ تمام نشد؟

مقدمه: این سوال برای اولین بار توسط گروهک نهضت آزادی 9 ماه پس از فتح خرمشهر مطرح شد و اساسا در ایام فتح خرمشهر چنین بحثی در افکار عمومی و گروهای سیاسی مطرح نبود. حتی در نظر سنجی که توسط نهاد نخست وزیری در مورد ادامه جنگ و ورود به خاک عراق را (در صورتی که عراق شرایط ما را نپذیرد) انجام گرفت ٬ بیش از 70 درصد مردم به نبرد پس از فتح خرمشهر رأی مثبت دادند. و تنها 2 درصد گزینه صلح را برگزیدند.

اما جواب این پرسش:

1- پس از فتح خرمشهر ٬ هیچ پیشنهاد صلحی به جمهوری اسلامی ارائه نشد ٬ بلکه آنچه مطرح بود پیشنهاد آتش بس از سوی کشورهای غربی و سازمان ملل برای نجات عراق بود. وزیر امور خارجه آمریکا پس از فتح خرمشهر می گوید: این به نفع ماست که در منطقه آتش بس کنیم .

2- با فتح خرمشهر بیش از 5400 کیلومتر مربع از ایران آزاد گردید ولی هنوز حدود 5000 کیلومتر مربع دیگر از ایران اسلامی تحت اشغال دشمن بعثی بود که بار دیگر از حدود 2500 کیلومتر مربع از آن نیز عقب نشینی کردند . ولی هچنان 2500 کیلومتر مربع  دیگر از قبیل شهرهای « سومار ٬ نفت شهر ٬ قصر شیرین ٬ مهران و مناطق « شلمچه ٬ طلائیه ٬قلاویزان ٬ میمک » در تصرف دشمن بود. و پذیرش آتش بس به معنای حضور دائمی آنان در ایران و ادامه اشغال بود .

3- از آغاز تهاجم عراق مسئولان ایران همواره خواهان صلح شرافتمندانه و عادلانه شامل : عقب نشینی ٬آتش بس ٬ تعیین متجاوز ٬ پرداخت غرامت ٬ آزادی اسرا و .... بودند اما جریان نفاق داخلی و سردمداران کفر جهانی در کمال بی انصافی ما را به جنگ طلبی متهم کرده و می کنند و بنا داشت که آتش بس خائنانه را تحت پوشش واژه صلح مطرح و ادامه دفاع مقدس را از این طریق ٬ زیر سوال ببرد . محسن رضایی در این باره می گوید: اینکه گفته می شود بعد از آزادی خرمشهر چرا صلح نکردید ٬ باید بگویم که هیچ پیشنهاد صلحی تا چهار سال بعد از ازادی خرمشهر به ایران نشد و فقط چند طرح آتش بس ارائه شد که اگر قبول می کردیم ٬ جنگ 50 سال به طول می انجامید.

4- گروهی نیز نیز شبهه پرداخت غرامت پس از فتح خرمشهر را مطرح می کنند که این هم از ادعاهای دروغ است . هاشمی رفسنجانی در این رابطه می گوید: وقتی خرمشهر فتح شد ٬ شایعاتی در مورد پیغام صلح یا دادن پول در کشور مطرح بود ٬ ولی ما که مسئول بودیم می دانستیم این شایعات دروغ است.

راستی اگر بعد ازفتح خرمشهر ٬ آتش بس را می پذیرفتیم و یا به عنوان غرامت جنگی را می گرفتیم عزت امروزمان را داشتیم ؟ و امروز سوال نمی شد که چرا دفاع مقدس را تا گرفتن حقمان ادامه ندادیم ؟ چرا همانند قاچاریه و پهلوی وطن فروشی کردیم ؟

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی